Újra magyar borokat válogatott be a világ egyik legnagyobb diszkontlánca a szortimentjébe, és ezzel valószínűleg újra elérte azt, hogy a magyar borexport meghatározó szereplőjeként beszélhessünk róla. No persze Caroline gilby keze is benne van a dologban, de ez semmit nem von le az érintett pincészetek érdemeiből.
Nem tudom eldönteni, hogy szomorú, vagy örömteli, de nagyon úgy néz ki, hogy a nemzetközi porondon mostanság a magyar borok a Lidl-re számíthatnak a leginkább. Az egy dolog, hogy 2018-ban a német diszkontlácnak köszönhettük a magyar palackos(!) borexport 27%-át, és arról is halhattunk már, hogy időnként a Lidl polcáról jut el egy-egy figyelemre méltó tétel az angolszász sajtó ajánlóiba.
Csak a példa kedvéért és a teljesség igénye nélkül: 2017-ben a Lidl magyar szekcióját dícsérte az express.co.uk, a tavaly karácsonyi Guardian borajánló pedig egy Ostoros Pinot Noirral kezdődött - lett is nagy derültség itthon, ugyanis akkor ez a tétel Magyarországon 800 forintba került.
Ezúttal a thedrinksbusiness.com-nak tűnt fel, hogy a Lidl - illetve Caroline Gilby master of wine, a hálózat tanácsadója - újra Kelet-Európára irányítja a figyelmet, a szaklap ki is emeli egy bolgár (Aureos Sauvignon Blanc) és két magyar fehérbort. Magyarországot ezúttal a Haraszthy Pincészet Sir Irsai-ja és Kamocsay Ákos Prémium Pinot Noir Roséja képviseli, mindkettő 2018-as tétel.
IDE KATTINTVA megtekinthetőek a brit Lidl által beválogatott borok, más magyar nincs köztük, de ha Caroline Gilby-n múlik, akkor találkozunk még a diszkontlánc borlapján még több kelet-európai tétellel, a szakember szerint komoly potenciál van a régió országainak borászatában.
Én természetesen örülök ennek is (tényleg!), és remélem, hogy nemcsak a brit Lidl polcain lesz kötelező szereplő a magyar bor, hanem szépen, fokozatosan komolyabb helyeken is egyre inkább számolnak a palackos borainkkal.